یاسای ما، لبخند خدا

می‌خواهید نی‌نی شما پسر باشه یا دختر؟

1390/3/15 9:43
نویسنده : مامان و باباش
7,612 بازدید
اشتراک گذاری

توضیح: سلام به همه نی‌نی‌ها و بابا مامانای عزیزشون! در راستای اطلاع رسانی و شفاف سازی موضوعات حول و حوش نی‌نی امروز یه مطلب در مورد تعیین جنسیت نی‌نی آوردیم که امیدوارم مقبول افتد. به همین خیال توجه شما را به این مطلب مفید جلب می‌کنم.

تاثیر غذاها در تعیین جنسیت جنین

جنسیت فرزند

لبخند خدا: تحقیقات انجام شده در خارج نشان داده است که تغذیه نیز تا حدودی در تعیین جنسیت نقش دارد.

به دلیل تنوع و تفاوت عادت های غذایی در کشورهای مختلف، رژیم غذایی استانداردی برای تعیین جنسیت جنین وجود ندارد. اما طبق تحقیقات می توان از تعادل یون های منیزیم، سدیم، پتاسیم و کلسیم در بدن استفاده کرد.

زمان شروع برنامه غذایی

برای شروع رژیم، حداقل دو پریود ماهانه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری، مورد نیاز است، یعنی حداقل 2 ماه قبل از بارداری.

رژیم باید تا زمانی که بارداری با انجام تست های آزمایشگاهی دقیقاً مشخص شود، ادامه داشته باشد.

اجرای این رژیم های غذایی در چه مواردی ممنوع است؟

ابتدا باید مطمئن شوید که ممنوعیتی برای اجرای رژیم نداشته باشید.

مثلاً رعایت رژیم غذایی برای پسردار شدن در موارد: فشار خون بالا، ناراحتی های قلبی و نارسایی های کلیوی ممنوع است.

رعایت رژیم غذایی برای دختردار شدن در موارد: اختلالات عصبی، بالا بودن کلسیم خون و نارسایی های کلیوی ممنوع است.

برای پسردار شدن چه باید خورد؟

برای پسردار شدن باید از مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم بالا استفاده کرد و مصرف کلسیم محدود گردد. مواد غذایی زیر توصیه می شود:

مرکبات- زردآلو- آناناس- موز- هلو- گلابی- سیب- گوجه سبز- آلو- خیار- خرما- گیلاس- تمشک- توت فرنگی- انجیر- خربزه- آب میوه و سبزی- حبوبات- کنگرفرنگی- گوجه فرنگی- پیاز- چغندر قرمز- زیتون- قارچ- کلم- ذرت- نخودسبز- سیب زمینی- سبوس- گندم- شاه بلوط- تره شاهی- کنسرو ماهی- ژامبون- کره- ماء الشعیر- کلوچه- نوشابه گازدار- نقل- قهوه- چای- مایونز.

برای دختر دار شدن چه باید خورد؟

برای دختر دار شدن باید از مواد غذایی حاوی کلسیم بالا استفاده شود و مصرف سدیم و پتاسیم محدود گردد. مواد غذایی زیر توصیه می شود :

پنیر سفید- ماستشیرتخم مرغ – بادام و بادام زمینی بدون نمک – گردو – لوبیا سبز – مارچوبه – کاهو سبز – ماکارونی – گوشت 100 گرم در روز – ماهی که با بخار پخته شده باشد و آبش کاملاً گرفته شده باشد.

نکاتی که باید در نظر داشت

اگر چه اصول کار ساده است، ولی روش اجرای آن آسان نیست و دقت دراجرای آن شدیدا لازم است و بایستی تحت نظر یک متخصص تغذیه یا پزشک صورت پذیرد.

هر گونه انحراف از رژیم توصیه شده، شانس موفقیت را کم می کند.

این رژیم بایستی توسط زن رعایت شود و نوع تغذیه ی مرد به طور مطلق تاثیری در مکانیسم این عمل ندارد، ولی مصرف آن توسط زوجین موجب آسانی اجرای آن می شود. در ضمن ترکیب یونی داروهایی که زن در طول مدت اجرای رژیم دریافت می کند، موثر است، به ویژه قرص هایی که به شدت غنی از سدیم هستند.

توصیه می شود مصرف تمام قرص های ضد بارداری در دوران اجرای رژیم متوقف شود. بنابراین برای پیشگیری از بارداری از سایر روش ها همراه با روش نزدیکی منقطع استفاده گردد.

البته بایستی تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود، چون ممکن است در مواردی پاسخ ندهد.

دکتر سید علی کشاورز – متخصص تغذیه

مدیر گروه تغذیه و بیوشیمی دانشگاه تهران

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (22)

مامان حسنی
15 خرداد 90 10:26
سلام امیدوارم همیشه خوش وخرم باشین ونی نی تون هم خیلی زود بیاد
بااجازه لینکتون کردم به کلبه حقیرانه ماهم سربزنین خوشحال میشیم


سلام مامان حسنی جون! دستت درد نکنه شما هم لینک شدید. بازم بیاین.
مامان عسل
15 خرداد 90 10:40
جالبه من هم چون دختر می خواستم رژیم مربوط به دختر گرفتم اما خانم دکتری که من پیشش می رفتم گفت زن و شوهر هردو باید این رژیمو بگیرن تا شانس بالاتری داشته باشن
negin
15 خرداد 90 12:48
سلام شايد جواب خيلي از سوالاتتون توي وب من باشه
مامان مانی جون
15 خرداد 90 14:34
سلام ممنون که سر زدی
قبل از اتاق عمل واسه همه حتی شما دعا کردم
به امید خدا به زودی یه نی نی بیاد تو دل مامان منتظر


ایشالا شما و نی‌نی‌تونم سالم و سرحال از اتاق عمل بیاید بیرون!
مامان امير محمد
16 خرداد 90 8:39
سلام بر زوج خوشبخت ومامان باباي آينده
روزتون بخير
مطب مفيدي گذاشتيد،دستتون دردنكنه .


سلام مامانش! دستت درد نکنه! چشمتون مفید می‌بینه! امیر محمد جونو یه بوووووووووووووووس آبدار بکن!
negin
16 خرداد 90 8:58
سلام لطف داريد شما منم لينكتون ميكنم
محمد گیان
16 خرداد 90 10:07
سلام ممنون که وب محمد سر زدی انشالله که دعاهای قشنگتون مورد قبول خداوند قرار بگیره بله دوست عزیز ما کرد و اهل سنندجیم
راستی عکسی که گذاشتی خیلی قشنگه



ممنون، از آشنایی با شما خوشحالم. امیدوارم خدا محمد گیانو هر چی زودتر خوب و سرحال کنه! ایشالا...
محمد گیان
16 خرداد 90 13:55
سلام دوست عزیز و من هم شما را لینک کردم
سپاست دکم زور ممنون


زو سوپاس...
مامان روشا
17 خرداد 90 1:33
سلام به دوستای خوبم ما وقتی میخواستیم بچه دار شیم من مرتب اینجور مقاله هارو میخوندم آخه خیلی دوست داشتیم دختر دارشیم خیلی روی برنامه نبودم ولی تا میتونستم کلسیم میخوردم و خدا هم به ما لطف کرد و بهمون دختر داد
حالا شما چی دوست دارن دختر یا پسر؟البته بعد از اینکه هرچی خدا بده ؟دوست دارم بدونم


دست گلت درد نکنه و خدا دخترتونو واستون نگه داره! راستش متاسفانه تا حالا قسمت نشده و اگه ایشالا قسمت شد بی‌تعصب میگم فقط سلامتیش براامون مهمه! دختر و پسر هر دو لبخند خدا هستند! و هر چر از جانب خدا باشه تکه!
فریبا
17 خرداد 90 13:32
خیلی جالب بود ممنون


چشمتون جالب می‌بینه!
( مریم )مامان روشا
17 خرداد 90 18:12
سلام خوبین من برای این پست نظر گذاشتم تأیید نشده یا اینکه اصلا"ارسال نشده؟!!!!!!


سلام مامان روشا! دلگیر نشید. مدیریتم ضعیف شده از صبح تا حالا رو خط نبودیم! نظر زیباتون رسید و تایید هم شد. دستتنو درد نکنه!
الی
17 خرداد 90 22:49
سلام وب قشنگي داريد مامانی . مايل به تبادل لينك هستم اگر موافق بودي بهم خبر بده خوشحال میشم بیشتر باهم در ارتباط باشیم

در کلبه عشق ما به روی همه نی‌نی‌ها و والدینشون خمیشه بازه!شما لینک شدین.
الی
17 خرداد 90 22:51
ببخشید این نی نی خوشکل که لباس کردی پوشید پسر شماست؟شما کردین؟


وای الی جون! کاش مال ما بود! ولی اگه خدا بخواد ما هم صاحب این لبخند خدا می‌شیم. آره الی خانوم ما کردیم.
مامان ماهان
18 خرداد 90 0:02
سلام.کامنت قبلی یه دعا بود از ته دلم.
پیش خودم اون روزی رو تصور کردم که جلوی کامپیوتر نشستم و دارم وبلاگ لبخند خدا رو که توش در مورد دوقلو های شیطونت نوشتی میخونم.
شیطنتهاشون هم اونقدر با مزه س که من قاه قاه میخندم.
عزیزم من که شما رو نمیشناختم وقتی وبلاگت رو میخوندم این به دل و ذهنم افتاد.
ایشالا به زودی زود اون روز رو میبینم.
دوست دارم همینجوری.


وای مامان ماهان ناز! چه با احساس نوشتی! خدا از دهنت بشنوه خانومی ... نمی‌دونی چقد دلمون دوقلو می‌خواد. ایشالا خدا قسمت کنه! بگین ایشالااااااااااااا
مامان ماهان
18 خرداد 90 0:06
اینم که گفتم همکاریم منظورم این بود که منم معلمم.


خوشحال شدم. خدا از معلمی کمت نکنه! ممنون همکار من!
مامان ماهان
18 خرداد 90 0:11
راستی یه چیز دیگه.یه مدت باید به خودت و بدنت استراحت بدی.(حتما دکترا بهت گفتن)
یکی از فامیلای ما 3 تا نی نی رو تو همون هفته های اول بارداری از دست داد.
بعد 2 سال منتظر موند و استراحت کرد و خودشو تقویت کرد.حالا مامان محمد متین شیطونه.


ممنون از راهنمایی خوبت! اتفاقا خودمون هم همین تصمیمو گرفتیم.
زينب عشق مامان و بابا
18 خرداد 90 12:51
سلام سلام خوبيد؟ مطلبتون خيلي قشنگ و جالب بود ولي من معتقدم كه مزه لطف خدا بدون دخالت ماها خيلي بيشتره البته نظر منه
شاد باشيد و سلامت


منم همین عقده رو دارم. اما فکر می‌کنم برای کسایی که بعد از تولد بچه اولشون بخوان جنسیت دومی رو تعیین کنن تا جنسشون جور باشه بد نیست! اما لبخند خدا هر چی باشه تکه!؟
negin
18 خرداد 90 15:28
من آن گلبرگ مغرورم که می میرم ز بی آبی ولی با منت و خواری پی شبنم نمی گردم.

من اون خاکم به زیر پا ولی مغرور مغرورم به تاریکی منم تاریک ولی پر نور پر نورم

اگه گلبرگ بی آبم به شبنم رو نمیارم

اگه تشنه تو خورشیدم به سایه تن نمی کارم

من اون دردم که هر جایی پی مرحم نمی گرده

چه غم دارم اگر دنیا به کام من نمی چرخه

من اون عشقم که با هرکس سر سفره نمی شینه

من اون شوقم که اشکامو به جز محرم نمی بینه

اگه من ساقه ی خشکم به دریا دل نمی بندم

اگه بارون پربارم به صحرا دل نمی بندم
موفق باشيد


وای! چه با احساس. راستش من از وقتی این تیکه شعرو از دهن مرحوم حجازی شنیدم، همیشه دنبال تکمیلش می‌گشتم که شما زحمتشو کشیدید.
الی
18 خرداد 90 19:05
سلام مامانی انشاله خدا هرچه زودتر یه نی نی ناز مثل این گوشه ایه بندازه تو دامنتون وشادتون کنه بخدا از ته دلم براتون دعا کردم چون خودمم عاشق این نی نی های تپلم
واااااااااااااااای چه خوب منم کردم واز اینکه یه همزبون پیدا کردم خوشحالم از اشناییتون خوشبختم
باکمال افتخار لینکتون کردم چشم حتما سر می زنم دوست خوبم



خوشحام همزبون! راستی من یه همزبون دیگه رو با عنوان "محمد گیان" لینک کردم. ایشونم سنندجی تشریف دارند. خواستی با ایشونم آشنا شید. من از روی اسم نی‌نی‌تون فهمیدم کردید! خلاصه خوشحالم. بازم بیاید خونه ما.
الی
18 خرداد 90 20:42
سلاو رفیقی عازیز زور خوشحالم له اشناییتان
ادی زور سری محمد گیان ددم زورم خوش دویت خدا اگاداری به
ارزوی سربلیندی اوه خوشویستانم هیه
روژگارتان خوش


دیسان خوشحالم به دیتنی ئیوه لیره! که‌ژوان گیانمان بو ماچ که...
مامان ماهان عشق ماشین
25 خرداد 90 15:23
سلام.وااااااااااااااااای شما هم کردی؟ ارادت ما بیشتر شد.
البته من کرد نیستم ولی بهترین دوستام کرد ن.


پس به دوستان کردت خانواده ما رو هم زیاد کن! راستی ما هم تو کار ارادتیم! یعنی ما بیشتر!!!
نی نی توپولی
10 تیر 90 16:41
خاله جون من تازه فهمیدم اهل سنندج هستید در هر شهر ودیار که هستید پاینده باشید ما همچنان منتظر لبخند پروردگاریم..



ممنونم عزیز! ولی ما تو بوکان زندگی می‌کنیم. ما هم منتظر شما هستیم.